GYIK    ADATVÉDELEM    SZÁLLÍTÁS & GARANCIA    ÁSZF    KAPCSOLAT

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon

©2020 Kókusztálak.hu by rawcoconut - Minden jog fenntartva

Where focus goes, energy flows

Így érd el a kívánt szépséget és a jó közérzetet

Az egészséges életmód és a szépség nem a csodaszereken, hanem az alapokon múlik

Miért nem a csodaszereken múlik a szépséged?

(És miért nem is fog soha?)

2019-ben kötelező a természetességre alapoznod. 

Figyelsz? Nem csak "érdemes", vagy "javasolt", hanem kötelező. 

A természetesség ma már sokkal többet jelent, mint pár éve, amikor nagyjából bármire ráírhatták, hogy "természetes". Magyarul nehéz is megkülönböztetni az angolul egyébként olyan jól eltalált "raw" (nyers) és natural (természetes) kifejezéseket. Előbbi lefedi mindazt a terméket, ételt, összetevőt, amihez nincs szükség gyártásra és előállításra. Ráadásul nagyon jó okkal a legfelkapottabb téma a tőlünk nyugatabbra eső országokban.

Súlyfelesleg? Narancsbőr? Ráncok? Fakó bőr? Zsírpárnák? Fénytelen haj? Gyenge köröm? Emésztési zavarok? Fáradtság?

Ismerős valamelyik? 

Figyelj, mert nem csodaszert reklámozok! Azt láttál már eleget, mégsem lett jobb. Bár pont úgy hangzik, mint egy reklám a TV-ből, ez nem az. A #fruitymozgalom azzal a céllal alakult, hogy felhívjuk a figyelmed arra, a megoldás, amit keresel, ott van az orrod előtt csak nem látod. 

Nem számít hány luxuskozmetikum áll a polcodon, ha folyamatosan fennáll a probléma oka, aki orvosolnia kell. Mindegy hány fogyókúrát csinálsz végig, amíg a méreganyagokat újra és újra beviszed a szervezetedbe. Mindegy, hányszor fested be a hajad, amíg nem egészséges.

3 hiba, amibe a legtöbb szépülni vágyó nő beleesik

1. Legnagyobb hiba: Fogyókúra

Annyira emlékszem, pár évvel ezelőtt, - mikor még odavoltam az egészségtelen ételekért - ha elmentem egy étterembe, nagyon cikinek éreztem mondjuk sültkrumplit kérni steak-kel, mert a saláta volt a menő. Egy nőt akkor tekintettem "kifinomultnak", "szépnek" és "tisztának", ha salátát evett. De valahogy elképzelni nem tudtam, hogy kérjek egy adag salátalevelet 1400 Ft-ért, aminek se íze se bűze. Olyan uncsi volt. Én szerettem enni. Még ma is szeretek.

Ismerős? Voltál valaha ilyen helyzetben? Pacsi! 🙆‍♀️

A fogyókúra nevében is benne van: kúra. Egy átmeneti időszak. Ha ezen már túl vagy és diétázni kezdtél, akkor rossz hírem van, ez sem fog működni. A piacon rengeteg olyan csodaszert találsz, amiről azt ígérik, meghozzák Neked a várt eredményt. Tudod, jó szöveggel bármit el lehet adni. A jó marketinges tudja, mi a legfájóbb pontod, és pontosan azt ígéri Neked. A megoldást. Ez szuper, csak létezik 3148 féle "megoldás" és a legtöbb nő még mindig szorong. 

Szóval ez nem megoldás.

Talán most olyat ismételek, amit már hallottál: nem leszel hosszútávon karcsú attól ha kevesebbet eszel. Én például egész nap eszem, talán a legtöbbet a családban és konstans karcsú vagyok, a vérképem pedig sosem volt szebb. Ha azt gondolnád, "biztos a DNS", akkor olvass tovább, írok róla. 

2. Legnagyobb hiba: A külsőd kipofozása

Jójó, ez alapvetően nem lenne hiba, csak akkor az, mikor mindent egy lapra teszel fel. Pont tegnapról van egy ideillő történetem. Elmentünk egy önkiszolgáló autómosóba (valamiért nagyon szeretek autót mosni 🙈), ahol egymás mellé 4 autó tud beállni. Amíg kedves párom mosta az autót (ő is szeret autót mosni), én figyeltem a többieket. Sorra jöttek a szebbnél-szebb autók, volt ott Mercedes, Audi, Passat, Superb, de jött Maserati és Porsche is (ők is szeretnek kézzel autót mosni?). Én meg figyeltem, hogy sorra olyan emberek szállnak ki belőlük, akik egyáltalán nem illenek a gyönyörű autójukhoz. Sőt! Kifejezetten valami sántított velük. Vagy az öltözködésük volt szörnyen igénytelen, vagy a testalkatuk kifejezetten előnytelen, vagy mindkettő együtt. Gyakran ez utóbbi nyert.

És akkor elgondolkoztam: vajon kompenzálni akarnak valamit? Szép külsővel ruházzák fel a problémás belsőt? Pont, mint mi nők, amikor sminkkel takarjuk el az arcunkat, vagy csilivili ruhákkal a testünket, esetleg az egészet nyakonöntjük egy szép autóval/házzal, esetleg szépségipari beavatkozással.

Egy szép ruha nem tesz Téged szebbé ha nem tudod azt viselni. Biztosan láttál már magassarkúban csámpázó hölgyeket és menyasszonyi ruhában görbe lányokat. 

Meg kell találnod a természetes szépséged,

hogy tündökölhess!

A külsőd kipofozása olyan felszínes megoldás, mint a fogyókúra. Fontos a szép külső, mert önbizalmat ad, de a problémád nem oldja meg. Gondolj hamupipőkére, aki babacipőben és rongyos ruhában is gyönyörű. Ha nem lenne az, nem tudná szépen viselni a báliruhát.

(imádom azt a filmet!). Ha most azt gondolod, "de én nem vagyok szép", tévedsz. Mindenkiben van természetes szépség. Sőt, ez al alapvető tulajdonságod! Ha most nem így érzed, az azért van, mert nem hitted el, és megváltoztattad önmagad.

3. Legnagyobb hiba: Beletörődés, "biztos a gének"

Az epigenetika tudománya azt vizsgálja, milyen hatással van a környezet génjeink aktiválódására, hogyan kapcsolja ki, és be a géneket a környezet. Genetikai kódunk nem a sorsunk meghatározója. helyett az elménknek, és a viselkedésünknek van különleges ellenőrző szerepe a génkifejeződésünk fölött, meghatározva ezzel egészségünk szintjét, betegségeink megelőzését, és még ennél is többet. 

- Génjeink Csodája című könyv

Ennyi. A génjeinket mi magunk befolyásoljuk, méghozzá azzal, hogy mire koncentrálunk. Tény és való, hogy bizonyos géneket öröklünk, azonban rengeteg féle kombináció létezik az emberi test felépítésében, és életmódunk határozza meg azt, hogy mely gének aktivizálódnak és melyek nem.

Nos ezért mondják folyton, hogy "életmóóóódváltááás!". 

Visszatérve kicsit az én történetemre, való igaz, hogy örököltem olyan géneket, amelyek lehetővé teszik számomra a karcsúságot, azonban az elmúlt 15 évem bőven nem ezt bizonyította. 

2011 és 2013 között Olaszországban éltem, ahol rengeteg nutellát, croissant, kenyeret és tésztát ettem. Főként olyan dolgokból állt az étrendem, amit könnyű volt elkészíteni, tehát általában nutelláskenyér vagy keksz tejjel volt a reggelim, és valamilyen szaftos tészta az ebédem. Akkor 58kg voltam, ma 46 vagyok. Mutatok képet. A felső sor az életmódom 2013-ban, az alsó ugyanaz 2019-ben. Bár mosolygok a felső sorban lévő képeken is, milliószor jobban érzem magam az alsókon.

A megoldás, ami olyan kézenfekvő, hogy sokan elfelejtik 

 

Mindegy, hogy milyen étrenden élsz, vagy mi a divat jelenleg, egy biztos: a friss gyümölcsök és zöldségek a szépséged alapvető támogatói! Én irtóztam korábban a "natúr saláta" gondolatától, ahol rögtön a salátaágyon paprika, paradicsom jutott eszembe. Jézusom, még most is szörnyen hangzik. De van egy jó hírem! 2019-ben már olyan fantasztikus összeállításokat tudsz csinálni, hogy az összes eddigi recepted ki fogod dobni a kukába, ha egyszer elkezded!

A titok a smoothie-k, gyümölcslevek és zöldturmixok világában keresendő. Egyél annyi friss gyümölcsöt és zöldséget, lehetőleg smoothie, turmix, vagy - most, hogy itt a nyár - nice-cream formájában, amennyit csak tudsz, de mindenekelőtt reggelire. 

Éhes leszek? Igen. Főként azért, mert ha a nap kezdetén jókora tápanyaggal töltöd meg a szervezeted, akkor az azonnal beindul, elkezdi a "munkát". Emiatt hamarabb leszel éhes, viszont ez szükséges ahhoz, hogy az emésztésed jó irányba induljon, tisztítsa a méreganyagokat és felhasználja a tápanyagokat. 

Az éhség idővel elmúlik. Ezért csináljuk az ilyen életmódváltásokat 21 napon át. 21 nap általában elég ahhoz, hogy a szervezeted megszokja a változást, és alkalmazkodjon. 21 nap után, már rutin lesz az életedben és nem fogod érezni a kezdeti esetleges nehézségeket.

Mi az a #fruitymozgalom?

Egy egészséges életmód kihívás, ami alatt több növényi táplálékot fogyasztasz, valamint inspirációt nyersz a holisztikus egyensúly megteremtésére. Kezdetben olyan egyszerűen elindulhatsz, hogy minden nap gyümölcsturmixot reggelizel (pl. egy banán, egy maroknyi fagyasztott vagy friss áfonya és kókusztej triójából), aztán, ahogy haladsz egyre több/komplexebb smoothie-t iktatsz a napi étkezésekbe. 

Az Instagram csatornánkon találsz egy rakás inspirációt, böngéssz kedvedre. 

A legfontosabb szabály: növényi a feldolgozottal szemben. Ezenkívül mini kihívások teszik teljessé a folyamatot. Ezek lehetővé teszik számodra a "mindful", azaz tudatos életmódot. Az alapvető, minden nap követendő szabály, hogy amikor csak tudsz, válaszd a nyers gyümölcsöket és zöldségeket. Ha utána szeretnél feldolgozott/elkészített ételt enni, megteheted, teljes mértékben rád van bízva. Már az, hogy elsőkörben frisset, nyerset választasz, pozitívan fogja megváltoztatni közérzeted. A tudat, hogy megengedett a feldolgozott is, a komfortzónád. Lehet, hogy biztonságot ad. Ez segíteni fog, hogy megismerkedj a növényi életmóddal, és néhány nagyon jó szokást kialakíts. 

Aztán, sosem tudhatod.. meglehet, hogy nem is akarsz majd feldolgozott ételeket enni egyáltalán. 

Az egyik legnehezebben legyőzhető szokás az egészségtelen táplálkozás, úgyhogy arra fogjod tréningelni a kezed, hogy először mindig olyan összetevőt válasszon, ami előnyére válik a testednek ahelyett, hogy olyat választana, ami az ízlelőbimbóidat elégíti ki.

Utolsó gondolat: have fun és kapcsolódj a közösséghez! Ez a kihívás arra szolgál, hogy egy új kezdetet vegyen az életed. Hagyd, hogy mások segítsenek utadon, és ne hagyd, hogy bárki eltérítsen. Használd a #fruitymozgalom hashtaget Instagramon és Facebookon a posztjaid elején. Így mi is, és mások is látni fogják, amit készítettél és ez talán segít másoknak is inspirálódni. Mi is megosztjuk, amit csak tudunk!

Már alig várjuk, hogy halljuk a Te tapasztalataidat!

🤫 vond be a barátaid, testvéred, párod vagy egy random szomszédot .... mindegy, csak csináljátok együtt, szórakoztató lehet! Oszd meg vele ezt a weboldalt és indítsd útjára őt is.

Így csináld: a 4 cél

1: Smoothiet reggelire.

Minden reggeled egy frissítő smoothieval kezdd. Most hagyd a tejbepapit meg a pirítóst, a szendvicset és a tojást. 

Felkelés után közvetlenül igyál meg 2-3 dl tisztított csapvizet. 

Ezután igyál meg 2-5 dl smoothiet (amennyit csak szeretnél). Receptekért katt ide. A nap többi részében is igyekezz növényi ételeket választani. Nassolásra almát, smoothiet vagy valamilyen idénygyümit, ha pedig édesre vágysz: friss datolyát. Az a célunk ezzel, hogy a kezed és elméd arra tanítsuk, hogy ha éhes vagy, vagy nassolnál, mindig a friss, nyersételért nyúlj először, ezzel csillapítva éhséged, vitaminokat juttatva szervezetedbe és segítve, hogy energiával teli maradj. Ha csak ezt mesterien követed, az egész közérzeted megváltozik.

Tipp: egy szuper ebéd - 1 db érett avokádó, 1 marék bio zöld saláta/spenótlevél, 2 banán, 1 adag banánízű növényi(!) fehérjepor, 1 dl kókuszjoghurt, és egy kanál tahini

2: Mozogj.

Minden nap iktass be mozgásidőt a napodba. Adj kihívást a testednek, dobbanjon a szíved! Legyen az online jóga vagy csoportos edzés, már napi 15 perc is csodát tesz, próbáld ki mielőbb. 

 

3: Műanyag szívószál és zacskómentesség.

Ezalatt a 21 nap alatt, ha tudsz, ne kérj és ne használj szívószálat és zacskót. Ez lehet szuperkönnyű vagy nagy kihívás. A műanyagok nemcsak a környezetünket szennyezik be, de természetellenes érzéssel is társulnak. Mivel a természetes ételek jobban esnek természetes tálakból, igyekezz minél több olyan dolgot lecserélni a konyhádban, ami jelenleg nem a 100% természetesség érzését keltik. A bambusz szívószál és a kókusztálak például ilyen természetes kiegészítők a konyhádba, ráadásul ezekkel párosítva minden smoothie szebb és finomabb. 

4: Légy hálás.

Minden nap végén nevezz meg és írj le 5 egyszerű dolgot, amiért aznap hálás vagy. Ez lehet az, hogy sütött a nap, vagy az, hogy sikerült egy újabb friss napot kivitelezned, bármi, ami jó érzéssel tölt el. 

Dióhéjban ennyi a négy cél. Smoothiet reggelire, mozgás, műanyagmentesség és hála. 

Bátran ossz meg velünk, amit csak szeretnél a kihívás alatt. Használd a #fruitymozgalom hashtaget és jelöld a posztokban a @kokusztal oldalt. 

Vonj be egy barátot vagy családtagot, nézd meg, tudjátok-e egymást motiválni. 

Hey! Ha már van kókusztálad, ez a tökéletes alkalom a használatukra! Ha a smoothie túl egyszerű, válaszd a nyár slágerét, a nice-creamet! Mutatsd meg mindenkinek mit készítesz benne. Ha pedig szeretnél beszerezni egyet, kattints ide

Megjegyzés: én 2016-ban kezdtem el ezt az életmódot, pusztán egészségügyi indíttatásból, azonban azóta egyre többet tudtam meg arról, milyen körforgásban van az életünk, és milyen nagy hatást gyakorol az életmódunk a bolygóra, környezetünkre és más emberek életére. Ha ezeket az összefüggéseket nem fedeztem volna fel, nem tudom, hogy most növényi étrenden élnék-e. Ezen információk összessége az, ami valódi értelmet és célt ad az életemnek. Nem tudom, te hol tartasz jelenleg az utadon, vagy miben hiszel most, de ha ezeket a sorokat olvasod, akkor nyitott vagy a változásra, és ez jó dolog. Tartsd meg ezt a kíváncsiságod és használd előnyödre. Ha szeretnél teljesen vegán életmódra váltani, hát tedd azt! Ha ez most túl távolinak tűnik, iktass be "húsmentes hétfőket" vagy heti 1 vegán napot az életedbe. Érezd át. Ha tartod a célt, növényit a feldolgozott előtt, akkor már ezzel csökkented az állati eredetű ételek fogyasztását, és a műanyaggyártás profitját. Nembeszélve arról, mennyi előnyre teszel szert egészséged és szépséged érdekében! Én emlékszem mennyire megrémített a gondolat, hogy lemaradok, hogy utolsónak érek be. 

Nos, nem marad más hátra, minthogy belevágj, és megnézd, mit hoz a következő hét. 

Kérlek, használd az Instagram és Facebook posztokat a kommunikációra, bátran kérdezz, írj, küldj egy emojit, vagy bármit. 💚

Szeretettel ölel,

A Raw Coconut csapata

képek: @earthyandy